fredag 20 januari 2012

Bokbloggsjerka vecka 3.

Veckans fråga i bokbloggsjerka:
Jag hör till de få (vad det verkar i alla fall) som inte kunde bry mig mindre om en boks omslag och jag har verkligen försökt förstå varför så många älskar omslag så mycket att de faktiskt köper en bok enbart för att den har ett omslag som de gillar. Hör du till dem? Vilket är i så fall ditt favoritomslag i dag? Dela med dig av en bild och förklara vad det är som gör just detta omslag så speciellt.
Om du ställer dig på min sida: berätta varför du inte ägnar bokomslag någon större uppmärksamhet.

Svar:
Jag tror att jag dras lika mycket till ett fint omslag som till en intressant titel. Men jag tror faktiskt att titeln har mer betydelse än vad omslaget har. Men visst känns det lite bättre i hjärtat av att komma hem med "snygg" bok. Men jag läser också på baksidan och om det inte låter intressant så kvittar det hur boken ser ut. Sen om boken är skriven av en av mina favoritförfattare eller är en bok jag verkligen velat läsa länge så kvittar det vad boken heter eller hur bokomslaget ser ut, jag kommer antagligen läsa den hur eller hur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar