onsdag 18 januari 2012

Bokenkät.

Som läsare är jag: Kräsen - ska jag läsa en bok och verkligen tycka om den så måste den vara intressant, bra, ta mig in i historien, inte vara långtradig utan ta mig vidare och vilja ta mig vidare.

Som bloggare är jag: Vill massor men kommer aldrig dit.

Senast lästa bok: Tyvärr alldeles för länge sen men det var Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon (ljudbok).

Senast påbörjade bok: Avig Maria - Mia Skäringer, 3096 dagar - Natascha Kampusch (pågående bok).

Senast köpta bok/böcker: Sophies resa - Sally Collings och Blondie - Birgitta Andersson.

Favoritdeckarförfattare: Camilla Läckberg - tror jag.

Jag läser allt av: Camilla Läckberg, Liza Marklund, Denise Rudberg, Katarina von Bredow.

Jag läser helst inte (genre/författare):
För puttinuttiga böcker, de tröttnar jag snabbt på.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Väldigt sällan jag gör det. Måste vara ett väldigt speciellt ändamål i så fall.

Förutom svenska läser jag gärna: Jag har aldrig riktigt orkat med att läsa på andra språk än svenska även fast det säkert finns böcker som är bättre på t.ex. engelska än på svenska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Sophies resa.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Det räcker inte med kärlek - Jenny Lexhed eller Anna och Mats bor inte här längre - Helena von Zweigbergk.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Går väldigt sällan på sånt men visst kan man hitta riktiga fynd på såna ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar