fredag 20 juli 2012

Recension: Allt eller inget.

Författare: Rickard Engfors
Utläst: 20 juli 2012
Genre: Självbiografi
Antal sidor: 269 + 15 sidor extra material (pocket)
Förlag: Norstedts.

Handling: I december 2007 kollapsade han och fördes akut till sjukhuset. Paljetter, stjärnor och schlager byttes mot sjukskrivningar, panikångest och psykologbesök. Hans kropp orkade inte med det snabba och hårda tempot som Rickard höll, både privat och i jobbet.
Vi får följa med från barnsben, genom hans jobb och festande bland kändisar och nutiden då han försöker läka både sin kropp och själ.

Bäst: Att han är helt ärlig, lämnar ut allt. Det känns som att man känner honom efter att man har läst hans bok.
Sämst: Jag kommer faktiskt inte på något.

Mina kommentarer: Jag har tyckt om Rickard väldigt länge. Följt honom i tidningarna och på tv så att köpa denna boken var självklart. Jag tyckte om att läsa om hans liv, vad som händer i kändisvärlden på en privat plan. Det var både roliga, skrämmande och överraskande saker man fick läsa om.
Efter den här boken vill jag läsa: Att föda ett barn av Kristina Sandberg.
Betyg: 4 (Boktipsets betygestimat: 2,2)

1 kommentar:

  1. Har velat läsa denna ett bra tag nu. Åh nu blev jag ju inte mindre sugen på det, men med 12 väntande böcker får det dröja ett bra tag till...typiskt!

    SvaraRadera