fredag 3 augusti 2012

Kommisarie Thorne

På tv har det gått två kriminalserier i tre delar om Kommisarie Tom Thorne. Den första hette Sömntuta (Sleepyhead) och nu väntar jag på sista delen i serien Offerleken. De är riktigt bra och man sitter som på nålar när det händer saker. Nu av en slump när jag kollade på Adlibris hittade jag massor av böcker om Kommisarie Thorne. Jag måste ha dem!! = ) Hittade Sömntuta först och det stämde ju in på handlingen i serien. Så nu måste jag läsa av lite från mina Hyllvärmare så att jag kan börja köpa de böckerna. För jag älskar såna tv-serier och just dessa är såå spännande. Sen är det inte självklart vem som är mördaren förrän mot slutet. = ) Författaren heter Mark Billingham.




2 kommentarer:

  1. När du skrev om film titlarna lät det så sjukt välbekant! TUr du skrev vem författaren är, har läst de 2-3 första och det står någon oläst i bokhyllan, riktigt bra böcker :)

    SvaraRadera
  2. Mark Billingham har länge tillhört en av mina favoritförfattare. Hans "in the dark" är snuskigt bra (även om den inte handlar om Tom Thorne). Rekommenderas!

    // Annika
    http://alkb.se

    SvaraRadera