tisdag 27 november 2012

E-bok.

Igår kollade jag efter e-böcker att låna på biblioteket. Hittade först boken Kärlekssekten av KG Johansson.

Info om boken:
I "Kärlekssekten" möter vi vackra människor i vackra förhållanden i ett vackert landskap. De är även fula, otrogna och onda människor. En kristen väckelserörelse sveper över landet och drar med sig allt fler. Är det en väg till ett gott liv? Eller är det en sköld som kan skydda från skuld? Hur långt kan vi gå i Guds namn? Lögn? Misshandel? Våldtäkt? Längre än så?

Lika mycket som jag tycker att det är hemskt att läsa om vad en sekt kan göra med människor tycker jag att det är intressant att läsa om detsamma.

Sen när jag såg listan på de populäraste böckerna så såg jag Torka aldrig tårar utan handskar - Kärleken av Jonas Gardell. Såg serien när den gick på tv och den fick mig att le när jag kände kärleken, skratta av allt det roliga dem sa och gjorde och gråta floder av sorg när man såg hur sjuka dem blev och när de sen dog i sviterna av aids. Jag hoppas att böckerna ger mig samma känslor. Trots att jag väldigt sällan klarar av att läsa en bok som jag sett filmatiseringen av så kommer jag läsa denna utan att tröttna. Den är viktig och bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar