onsdag 28 november 2012

Plöjer sida efter sida.

De senaste dagarna har jag läst vid varje tillfälle jag fått. Vare sig det blivit en sida eller tjugo. Det känns helt underbart att vilja plöja sida efter sida, att inte vilja sluta läsa. Man skiter i allt som finns runt omkring, endast omvårdnad av barnen går före såklart. Men allt annat. Det är inte alls viktigt. Det viktiga just nu är att få läsa, läsa, läsa. Jag har haft torka på läslust. Jag har läst endast vid de tillfällen då jag gjort nåt annat och använt läsningen som tidsfördriv. Då har jag lagt bort boken så fort jag varit färdig. Ingen lust, ingen kärlek till läsandet. Men nu lossnade det. Känslan är obeskrivlig.

Tack Jonas Gardell!!

2 kommentarer:

  1. Visst är det underbart när läslusten kommer tillbaka dock kan den fort försvinna igen när boken tar slut om man inte hittar en till riktigt bra bok då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes alldeles underbart att ha sån läslust. Jag har haft sån otrolig torka de senaste månaderna. Jag har börjat på en massa böcker men gett upp efter några kapitel, om ens det. Det är så tråkigt när det blir så. Men det verkar som att det går i perioder för mig - både vad det gäller läslusten i allmänt och när man hittar en bok som man fastnar för. = )

      Radera