söndag 21 april 2013

Förvirrad läslust

Beställde fyra nya böcker i fredags - tyckte att jag var värd det. Sen kände jag att jag behövde lite "nytt blod" här hemma i hyllan. Jag har gått i flera dagar nu och kollat in mina hyllvärmare och även sånt jag redan har läst efter något som kan intressera mig. Efter att jag läste ut den första boken om Dicte kändes det som att jag hade ångan uppe. Härligt att hitta en bok som jag fastnade för. Men sen när jag hade läst ut den så var ju frågan: Vad ska jag läsa nu då? Ville ju fortsätta med att läsa bra böcker. Jag kunde ju ha fortsatt med del 2 om Dicte men ville läsa något annat emellan men jag hittade ingenting alls som jag fastnade för. Så irriterande! Undrar om det är jag som är kräsen? Men hoppas på att bokpaketet inte dröjer alltför länge nu i veckan som kommer så att jag kan hugga in på dem.

De böcker jag beställde är "Hundar, hus och hjärtats längtan" av Lucy Dillon, "Extrem; Min självbiografi" av Sharon Osbourne, "Jag lever, pappa: Utøya 22 juli 2011" av Erik H Sønstelie, Siri Marie Seim Sønstelie, "Innan jag somnar" av S J Watson.

En väldigt blandad samling men jag ser fram emot att läsa allihopa. = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar