fredag 22 augusti 2014

Recension: Alltid för er


Författare: Gunilla Lindh, Cecilia Berglund.
Genre: Biografi.
Antal sidor: 297.
Utgivningsår: 2013 (e-bok), 2014 (inbunden).
Förlag: Lind & Co Förlag.
Utläst: 22 augusti 2014.

Info: Min man och jag var lyckligt gifta. Vårt liv bestod av mycket arbete, rikt umgänge, resor, vandringar i Alperna och operakvällar. Livet var bekymmerslöst. Problemen i vår relation började när jag upptäckte att vår äldste son var annorlunda.

Under loppet av nio månader slogs mitt liv i spillror. Alla våra tre barn diagnostiserades med autism, utvecklingsstörning och betydande utvecklingsförsening till följd av en ytterst ovanlig genmutation med endast tre kända fall i världen.

Min man lämnade mig och barnen för ett nytt liv utan oss i Tyskland. Han ville som han sa köra Porsche igen. Mamma avled i bukhinnecancer och pappa drabbades av en allvarlig sjukdom. Jag förlorade nästan fotfästet.

Det här är min berättelse.


Mina kommentarer: Oj oj. Vad ska jag säga. En bok jag slukade med hull och hår. Väldigt intressant. Full med känslor. Under tiden som jag läste den kände jag mig arg, ledsen, chockad men även glad. Man känner frustrationen när mamman måste kämpa som sjutton för sina tre barn för de ska få det bästa liv de kan ha och jag sitter och ler för mig själv när hon skriver om barnens framsteg, små roliga saker som bara barn kan säga och när man genom orden känner kärleken mellan mamma och barn. För pappan känner bara avsky - finns inga bra ord att beskriva honom. Jag förstår inte hur man kan behandla en människa så som han gör och definitivt inte sin egen fru och sina egna barn. Mamman ska ha en eloge och jag hoppas innerligt att resten av hennes och barnens framtid ska bli så bra som möjligt.
Betyg: 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar