lördag 17 januari 2015

Veckans bokbloggsjerka

Veckans fråga i Bokbloggsjerka:
När började du läsa och varför fortsatte du att läsa så mycket som du gör?

Svar:
Jag var 7-8 år när jag lärde mig läsa. Jag har haft mamma och två äldre systrar som läst saga för mig innan jag kunde själv men sen när jag lärde mig så svalde jag böcker med hull och hår. Mina systrar var med i en bokklubb, Läslusen, och det ville jag också. Jag var medlem i den klubben i 8 år - tills jag blev för gammal för den sortens böcker. Jag hade inte så många andra fritidsaktiviteter plus att jag alltid har varit en sådan som hållit mig för mig själv. Trivts bäst på mitt rum i min ensamhet. Är fortfarande sådan.
Så jag läste och läste. Älskade att plöja bok efter bok, vinter som sommar. Jag älskade att få uppslukas av andras liv när mitt egna inte var det bästa och när jag hade jobbiga perioder i livet så kunde jag alltid läsa om någon annans roligare eller mer spännande liv. Jag är otroligt glad över att bokintresset fastnade och fortfarande lever kvar även fast det ligger på sparlåga emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar