söndag 29 mars 2015

Schemalagd läsning?!

Fixat lite på Goodreads idag. La in lästa böcker i rätt listor och sånt. Såg då i min Reading challenge att jag bara låg 1 bok efter i schemat. Det va kul att se att jag inte är jättemycket efter, som jag annars lätt blir. Måste se till att hålla uppe tempot nu med läsningen. Speciellt som det kommer ett nytt gäng böcker på posten inom en vecka eller två. Herregud! 

Funderar på om schemalagd läsning skulle hjälpa mig. När jag läste Gone girl hade jag en deadline, ett datum då den skulle va läst. Räknade ut hur många sidor jag behövde läsa varje dag för att klara det. Vissa dagar läste jag mer, vissa dagar läste jag mindre men jag höll koll på att jag aldrig gick på minus. Funderar på att göra nåt liknande med varje bok. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det bara. Har ni läsare några tips?

Tyvärr inte många sidor lästa idag men har haft en hemsk huvudvärk hela dagen då barnens förkylning är på igång. Hoppas på lite fler tillfällen och lite mer ork imorrn istället. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar