torsdag 25 juni 2015

Intressanta boksläpp

Jag brukar inte ha koll på vilka böcker som släpps när och vad mina favoritförfattare skriver på. Men jag gick nyss in på Adlibris för att kolla runt lite. Då ser jag en rekommenderad bok som drar till sig mitt intresse. Det är en bok skriven av Jojo Moyes som jag inte sett innan. När jag går in på den och läser informationen ser jag att det är en fortsättning på hennes superbra bok "Livet efter dig". Jag blev så otroligt glad!! Längtar enormt efter att få läsa den.


Louisa tampas med skuldkänslor över att hon inte kunde förmå Will att fortsätta leva samtidigt som livet ställer henne inför en hel rad nya utmaningar. Och så var det där med kärleken. Är det ok att bli kär igen för den som lärt sig att kärleken ibland lämnar dig med outsäglig sorg och saknad? 

Jojo Moyes uppföljare till succéromanen "Livet efter dig" är fylld av stora känslor, humor, svåra val och en stor dos igenkänning. Och så levde de lyckliga i alla sina dagar är inte ett begrepp som gäller här!

"Arvet efter dig" släpps på Adlibris vecka 39.

Jag är också riktigt nyfiken på E L James nya bok om Christian Grey. Ska bli riktigt intressant att läsa om hans sida. Jag hoppas att man får reda på mer om hans barndom, uppväxt och även om hans förhållande med Mrs. Robinson. Jag måste bara ta mig igenom tredje delen om Christian och Anastasia.


Genom Christians egna ord och tankar får vi nu återuppleva E.L. James fantastiska kärleksberättelse som fascinerat miljontals läsare runt om i världen.

Christian Grey kontrollerar allt i sitt liv. Men trots framgång och pengar är hans värld tom och innehållslös fram till den dagen då Anastacia Steele bokstavligen ramlar in på hans kontor och in i hans liv. Han försöker glömma henne men får istället uppleva känslor han tidigare aldrig ens varit i närheten av. Som ingen annan kvinna ser hon på sitt blygsamma sätt rakt igenom honom, förbi alla pengar, förbi alla framgångar och rätt in i hans iskalla sårade hjärta.

Kommer kärleken till Ana att skingra de hemska barndomsminnen som hemsöker honom varje kväll? Kommer hans mörka sexuella åtrå, hans självhat och kontrollbehov att stöta bort henne? Kommer han att kunna ta till vara den skärva av hopp som hon erbjuder honom?

"Grey" släpps på Adlibris vecka 33.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar