lördag 27 juni 2015

Rensning i bokhyllan

Jag kollade igenom min lista jag har här i bloggen över vilka olästa böcker jag har i bokhyllan. Jag är väldigt medveten om att det är alldeles för många och det är böcker som jag köpt för längesen. Men idag tröttnade jag på att se hyllan vara mer än överfull av böcker som ligger huller om buller. Jag tog bort massor av böcker - säkert 20 stycken, och organiserade om böckerna. Nu står böckerna i bokstavsordning och det blev massa plats över. Men nu har jag köpt en hel del nya böcker på sistone så jag måste läsa ifatt innan det kommer in fler böcker här. Annars kommer bokhyllan vara överfull igen.
Nu måste jag bara bestämma mig för vad jag ska göra med alla böcker som jag har rensat bort och som jag har läst ut. Ska jag glömma dem här och var (Facebookgruppen Vi som glömmer/lämnar böcker) eller ska jag sälja dem eller ska jag ha loppis på trädgården? Hmm, jag vet inte riktigt... Det är så svårt!!

Men det känns i alla fall skönt att ha städat i min bokhylla!

2 kommentarer:

  1. Förra sommaren lämnade jag böcker på en del bänkar runt om i stan, med en liten lapp på som sa "Ta med mig hem! :)". Brukade smyga tillbaka några timmar senare och då var de alltid borta, det var ganska mysigt faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset om Facebookgruppen. Har i alla fall en bok som vill ut och lufta sig :)

    SvaraRadera