torsdag 2 juli 2015

Pågående läsning: Sidan 114 i Etthundra mil


Nu har jag kommit till sidan 114 i Etthundra mil. Jag har lovat mig själv att ge alla mina olästa böcker en chans - 50 sidor för de lite tunnare böckerna och 100 sidor för tjockare. De första 50 sidor ungefär var lite halvsega men det var innan själva storyn drog igång. Nu är jag helt insvept i handlingen och personerna. Nattade barnen och jag plöjde säkert igenom 20-30 sidor bara där och jag vill inte sluta. Kommer nog inte att bli några problem att läsa de resterande ca 300 sidorna. Det känns så bra när jag hittar en sån bok! När jag läste de sista sidorna innan jag la undan boken förut fick jag en varm känsla i kroppen. Den där känslan man alltid strävar efter när man läser en bok. Då vet man att det är just en sån bok - en bra bok som man kommer läsa ut och kommer komma ihåg. 

Värmen som jag kände kom ifrån att huvudpersonerna började mjukna upp lite. De kände varann sen innan men hade ett stelt förhållningssätt mot varann och försökte att hålla sig undan från varann. Men tillslut accepterade de situationen och varandras närhet så de kunde började närma sig varandra. Åh jag vill veta fortsättningen nu!! Hur kommer detta sluta? Längtar till nästa lästillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar