tisdag 6 oktober 2015

Recension: Allt jag önskar mig.

Författare: Grégoire Delacourt.
Uppläsare: Anna Maria Käll.
Genre: Roman.
Speltid: 3 tim 32 min.
Förlag: A Nice Noise.
Utgivningsår: 2013.
Utläst: 6 oktober 2015.

Info: Livet blev nog inte riktigt som hon hade tänkt sig. Jocelyne, även kallad Jo, drömde om att bli modeskapare i Paris, men driver en sybehörsaffär i Arras. Hon väntade på drömprinsen, men det var Jocelyn, även kallad Jo, som dök upp. De har två utflugna barn och lever ett stillsamt liv tillsammans. För nöjes skull skriver hon en blogg om sömnad, spets och pärlor. En dag övertalas hon av sina väninnor att spela på lotto och vinner 18 547 301 euro! Den dagen vinner hon stort. Eller gör hon det?

Mina kommentarer: Ingen bok som gav mig någon direkt känsla. Den var inte dålig men heller inget speciellt. Den var trovärdig och kan hända vem som helst. Slutet var lite småmysigt men även lite sorgligt. Har funderat på att läsa denna boken ett tag, nu har jag gjort det och mer är det inte.
Betyg: 3.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar