lördag 20 februari 2016

Veckans bokbloggsjerka

Veckans fråga i Bokbloggsjerka:
Hur interagerar du med dina läsare, lockar till dig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta läsa bloggen. Hon vill även veta vad det är som driver dig till att blogga och hur mycket du tänker på dina läsare när du bloggar.

Svar:
Jag skriver först och främst för min egen skull. Jag har alltid älskat böcker så att blogga om böcker kändes som en kul grej. Sen bloggar jag om vad jag läser för böcker och recenserar böckerna - mest för mitt egna kom-ihåg men också för att andra kanske tycker det är kul att läsa om vad andra tycker om de böcker de tänker läsa. Jag försöker länka på facebook och andra forum till enskilda inlägg eller till min blogg men annars har jag lite svårt för att veta hur man annars ska göra för att locka till sig nya läsare. Jag hoppas att de läsare som jag har gillar min blogg även fast jag i perioder inte är fullt så aktiv som jag skulle vilja vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar