onsdag 30 mars 2016

Jag och min man

Har sett att det cirkulerar en personlig lista över ens förhållande med sin partner/pojkvän. Tänkte att jag skulle svara jag med. Jag valde de frågor som jag kan svara på men det blev en del i alla fall.

Hur länge har ni varit ihop?
Den 2 Juli har vi varit tillsammans i 8 år. Den 2 oktober firar vi 3 år som gifta.

Hur träffades ni?
Jag hade träffat honom vid ett par tillfällen tidigare men då hade jag redan pojkvän. Men sen skulle jag åka till min syster för att fira hennes tvillingars 1 årsdag. Han var också med på detta 1 årskalas då han är lillebror till tvillingarnas pappa.

Vem var mest på?
Jag vet inte riktigt. Under den helgen då jag var hos syrran så var han hos dem rätt ofta trots att han bodde i samma samhälle. Han var med på kvällarna och kom på lunch på dagen. Varje gång jag gick ut för att röka så kom han också ut strax efter utan att han egentligen ville något. Jag snodde hans mobilnummer från min svågers telefon och började smsa honom redan på kvällen efter kalaset. Så något form av intresse fanns väl men ingen var väl jättemycket på sådär utan det var nog lika mycket från bägge håll.

Skedde några komplikationer?
Jag hade redan pojkvän när jag åkte till syrran men det förhållandet var i princip redan slut så det var jag tvungen att ta tag i.

Hur blev ni ihop?
Vi hade umgåtts rätt mycket under de där dagarna under den helgen då kalaset var. Men vi hade alltid någon runt omkring oss. Sen åkte vi iväg för att kolla i lite affärer och då började vi visa mer intresse för varann och det var då vi kysstes första gången. Jag följde med honom hem en stund också och det var väl då vi blev ihop. Den 2 juli 2008.

Hur skedde dejtandet?
Det enda dejtandet vi gjorde var väl då vi smsade varann (enda sättet att prata med varann i början då det var folk runt omkring hela tiden), åkte iväg till affären och sådär.

Vem sa älskar dig först och hur skedde det?
Det kommer jag inte riktigt ihåg. Det var så länge sen.

Bor ni ihop?
Ja, vi bor ihop sen den dagen vi blev ihop.

Vad är hans bästa sidor?
Snäll, omtänksam, bra med barnen.

Och sämsta?
Snarkar, kan sova sig igenom allt.

Vad bråkar ni om?
Oftast är det om arbetstider, barnen, släktingar. = )

Vad gör ni när ingen annan ser?
Sover.

Vad ger ni för komplimanger?
Tyvärr är vi väldigt dåliga på det så det måste vi bli bättre på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar