torsdag 15 september 2016

Recension: Svart fjäril


Författare: Anna Jansson.
Uppläsare: Marie Richardson.
Genre: Deckare.
Speltid: 11 tim 14 min.
Förlag: Norstedts.
Utgivningsår: 2005.
Serie: Maria Wern 6.
Utläst: 13 september 2016.

Info: Örebro härjas av bränder. Som vore det en dokusåpa med en grandios artist i huvudrollen följer hela Sverige de dramatiska händelserna vid sina tv-apparater. Det är uppenbart att mordbrännaren vill meddela sig. Se mig! Jag finns!
När en kvinna hittas mördad på en rastplats i Kronviken dras kriminalinspektör Maria Wern in i utredningen. Kvinnans kropp är svårt bränd, kläderna i trasor och den blå syntetmössan har smält ned över hennes ansikte.
Vem är hon? Och finns det ett samband med pyromandåden?

Mina kommentarer: Sorglig och skrämmande. 
Betyg: 4.

1 kommentar:

  1. Alltså det här är verkligen en serie jag borde ta tag i!!

    SvaraRadera