tisdag 7 mars 2017

Recension: Nu ser du mig

Författare: Sharon Bolton.
Uppläsare: Karin Lithman.
Genre: Deckare.
Speltid: 13 tim 52 min.
Förlag: Word Audio Publishing.
Utgivningsår: 2013.
Serie: Lacey Flint del 1.
Utläst: 7 mars 2017.

Info: Trots sin djupa fascination för Jack the Ripper har den unga London-polisen Lacey Flint aldrig jobbat med ett mordfall, eller sett ett lik på nära håll. Förrän nu.

När Lacey en kväll närmar sig sin bil ser hon en döende kvinna stå lutad mot passagerarsidan. Kvinnan har blivit brutalt knivskuren bara ett ögonblick tidigare, och dör i Laceys famn.

Lacey kastas huvudstupa in i sin första mördarjakt, och hon skyr inga medel för att hitta den bestialiska mördaren.

Men hennes första stora fall blir också början på en högst personlig mardröm. När Lacey får ett brev med välbekant innehåll, skrivet med blod, blir det uppenbart att det är en modern Jack the Ripper-kopia hon har att göra med. En som dessutom tycks vara fixerad vid just Lacey.

Ska hon, en oerfaren polis, kunna överlista mördaren? En mördare vars ökända förebild lyckades undkomma alla...
 
Kommentarer: Riktigt spännande. Inte riktigt en fullpoängare men inte långt ifrån. Deckare med en twist - precis som jag älskar det. Vanliga deckare är för tråkiga - det måste vara något speciellt med dem för att jag ska fastna och denna var precis som jag önskade. Det roliga är att detta är första delen i en serie. Ser fram emot fortsättningen.
Betyg: 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar