onsdag 1 mars 2017

Recension: Pojken som byggde egna världar

Författare: Keith Stuart.
Uppläsare: Fredrik Berling.
Genre: Roman, baserad på en sann historia.
Speltid: 12 tim 56 min.
Förlag: Massolit förlag.
Utgivningsår: 2017.
Utläst: 1 mars 2017.

Info: Möt Alex, trettio-någonting. Han älskar sin fru, Jody, men har glömt hur han visar det. Han älskar sin son Sam, som har autism, men han förstår honom inte. Någonting måste ändras, och det nu. Uppgivet ser Alex hur anspänningen driver äktenskapet till bristningsgränsen, och separationen är ett faktum.

Samtidigt som Alex försöker förhålla sig till sitt nyvunna singelliv och livet som deltidspappa, börjar hans son spela Minecraft. Spelet öppnar en ny värld, där far och son för första gången kan mötas. Tillsammans upptäcker de att världen ibland måste falla sönder för att något nytt och bättre ska kunna byggas upp.

En rörande rolig och verklighetstrogen roman om kraften i olikheter och om en mycket speciell liten pojke. Berättelsen bygger på författarens egna erfarenheter som far till en autistisk son.
 
Kommentarer: Oj, vart ska jag börja. En bok som fastnade, en bok som kröp innanför skinnet, en bok som fick upp ögonen på mig. En bok som fick mig gråta, en bok som fick mig att älska. En bok som fick mig att ta tag i min egen sons sätt att vara. Jag älskar den!! Ett stort tack vill jag också ge till författaren. Tack för det du gav mig med denna underbara bok!
Betyg: 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar