torsdag 6 april 2017

Recension: Jag njuter så länge jag varar

Författare: Erik Ståhl.
Uppläsare: Matias Holm.
Genre: Biografi.
Speltid: 3 tim 13 min.
Förlag: Lind & Co.
Utgivningsår: 2017.
Utläst: 6 april 2017.

Info: Erik föddes med Wiskott Aldrich Syndrome. Det är en ärftlig, ovanlig och dödlig immunbristsjukdom som bara drabbar pojkar. Han vårdades på det enda ställe där man hade en gnutta kunskap om en sådan typ av sjukdom – en avdelning för barn med cancer, trots att det inte var cancer han led av. Men det här är inte bara en berättelse om en svår sjukdom. Det är en berättelse full av liv. En historia om hur man tar sig igenom livets mörkaste partier och hur man lär sig att vända sina brister till fördelar. Genom Eriks ögon får vi ta del av en värld kantad av tvivelaktiga läkarbeslut, starka familjeband och död.
 
Kommentarer: Denna har jag velat läsa i många år. Den kom ut som häftad 2012. Så när jag såg att den skulle komma till Storytel blev jag jätteglad. Så intressant att läsa om hans liv och hans inställning till livet.
Betyg: 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar